Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Termin realizacji: od 4 czerwca 2012 r. do 15 grudnia 2012 r.
Partnerzy biorący udział w realizacji zadania:
-
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Słupsku.
Głównym celem zadania „Małymi kroczkami do sukcesu 2” było wyrównanie szans edukacyjnych 51 dzieci niepełnosprawnych poprzez udział w zajęciach specjalistycznych.
Zgodnie z założonymi celami przeprowadzono łącznie 300 h zajęć specjalistycznych w tym: 15 h terapii logopedycznej, 45 h integracji sensorycznej, 45 h terapii w sali doświadczania świata, 30 h terapii biofeedback, 30 h terapii ruchowej, 45 h biblioterapii, 30 h muzykoterapii i 30 h zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, tyflopedagogiki 30 h.
Zajęcia terapeutyczne
-Integracja Sensoryczna -zajęcia mające na celu stymulację poszczególnych zmysłów np. motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej itp. Terapia ta przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami rozwoju pod postacią mózgowego porażenia dziecięcego, autyzmu, zaburzeń zachowania, nadpobudliwości psychoruchowej, a także dla dzieci z trudnościami w uczeniu się.
-terapia ruchowa- której celem jest korygowanie wad postawy w obrębie kręgosłupa i kończyn dolnych oraz usprawnianie dzieci z obniżoną siłą mięśniową,
-biofeedback- usprawnianie funkcjonowania mózgu, poprawa koncentrację uwagi, zwiększanie możliwości radzenia sobie ze stresem, psychiczną równowagą, poprawianie samooceny oraz zwiększanie odporności immunologicznej. Biofeedback stosowany jest szczególne w przypadku dzieci, u których występują zaburzenia w zakresie: koncentracji uwagi, procesów uczenia się, zachowania, w zaburzeniach funkcji poznawczych.
- sala doświadczania świata czyli doświadczanie świata zmysłami. Terapia ta odpręża, relaksuje i wycisza, wspomaga koncentrację uwagi. stymulację zmysłów, pobudza wyobraźnię.
-biblioterapia- wspomaga komunikację, pobudza do rozmowy, odpręża, uspokaja, odwraca uwagę od sytuacji stresogennych, kształtuje właściwe postawy zachowań wobec osób niepełnosprawnych, integruje osoby niepełnosprawne ze środowiskiem społecznym, uczy szacunku i tolerancji dla „inności”, kształtuje umiejętność rozwiązywania konfliktów i wzmacnia więzi w grupie rówieśniczej.
-muzykoterapia- zwiększa wrażliwość emocjonalną, ułatwia zmianę postawy wobec życia, uspokaja, odpręża, działa przeciw stresowo, wycisza agresję, symuluje koncentrację uwagi i pamięci. Zajęcia tego typu mają cel leczniczy, który zmierza do korekcji zaburzonych funkcji, stymulacji rozwoju w warunkach ograniczonego dostępu do bodźców, usunięcia napięć psychofizycznych oraz dostarcza korzystne doświadczenia społeczne, wzmacnia samoocenę, uwrażliwia muzycznie.
- logopedia- potrzeby w zakresie korekty wad wymowy utrudniające nawiązywanie kontaktów z otoczeniem, co niewątpliwie prowadzi do zaburzeń w komunikacji społecznej, stresu i odizolowywania się dzieci od otoczenia
-zespół korekcyjno-kompensacyjny- którego celem będzie nadrabianie zaległości i braków, dla dzieci z możliwościami intelektualnymi kształtującymi się poniżej przeciętnej , ale nie na poziomie upośledzenia umysłowego –stymulowanie rozwoju poznawczego i zmniejszanie trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności szkolnych, Pomogą generalizować nowo nabytą wiedzę z już posiadaną, wykorzystaniu jej w różnych dziedzinach, dokonywaniu uogólnień szczególnie o charakterze werbalnym.
- tyflopedagogika – zajęcia dla dzieci słabo widzących możliwość pracy z wykwalifikowanym terapeutą
Saturday the 23rd.
Copyright SP4Slupsk